12.10.2011

Min Fotofamilie: Kamera

Jeg har valgt at vise alle medlemmer min "Foto Familie", som jeg kalder den, her på bloggen. Jeg får ofte spørgsmål omkring mit kamera, så jeg tænkte at jeg ville starte med at vise dem, og skrive lidt om mine erfaringer med kameraene. Det skal dog lige siges, at jeg ikke er fotoekspert, så det er bare min mening om kameraene. :-)



Det første spejlrefleks jeg har er dette - et Canon EOS 1000D. Det er mit første selvejet spejrefleks. Jeg fik det tilbage i juni 2010 af min farfar, efter at have lånt hans i lang tid. Jeg var meget glad for det da jeg begyndte at fotografere, og det er også det, det er. Et godt begynderkamera. Efter et halvt års tid synes jeg det var for småt, og jeg savnede noget bedre. Jeg følte at det var for langsomt, dårlig i kvaliteten, og så levede det ikke op til mine behov, så jeg begyndte at kigge efter et nyt kamera.
Men alt i alt er det et meget fint kamera, og jeg har aldrig haft nogle tekniske problemer med det. Det eneste var, at jeg kom til at ødelægge skærmen, men det blev hurtigt fikset på Canon's værksted.
 Jeg vil anbefale det til folk som ikke går så meget op at fotografere, men blot ønsker et lidt mere avanceret kamera end et lille kompakt kamera.



Dette er min farfars kamera, som jeg lånte, inden jeg fik et selv. Det er et Canon EOS 450D. Alt i alt er det et super godt kamera. Det fungere godt, og er nemt at finde rundt i. Jeg synes dog det er meget klodset og hårdt at tage billeder med det. Det er ligesom om det mangler en lille klat olie, så det hele glider lidt bedre, også synes jeg også det er lidt halv langsomt, og skærmen lever heller ikke helt op til det jeg vil have. Den mangler lidt pixels, synes jeg.
 Jeg vil anbefale dette til folk, som gerne vil prøve lidt mere, men stadig ikke er så eksperimenterende. Det er et godt kamera, men efter som jeg bruger mit kamera flere gange om dagen, ville jeg savne noget mere udfordrende.



Hov.. Jeg var for langsom, og lyset forsvandt pludselig, hvilket forklarer de anderledes farver. :-)

Dette er min lille baby - mit Canon EOS 550D. Jeg købte det på tilbud tilbage i januar, og jeg har ikke fortrudt det et sekund! Det er et utroligt godt kamera, som også kan filme i Full HD. Jeg kan især godt lide det for mange ting. Jeg synes det fungerer super godt. Jeg kan godt lide, at man kan tage nogle super skarpe billeder, med de 18.1 megapixel det har, selvom megapixels er ligegyldigt. Jeg kan dog stadig godt lide at man kan beskære billedet uden at det bliver uskarpt. Det er let at finde rundt i, og så er jeg vild med live view funktionen, hvor man kan se hvad der sker i søgeren på kameraets display. 
Alt i alt synes jeg det er et super godt kamera, som jeg er meget glad for!

Det var så mine 3 kameraer. Hvis der er nogle spørgsmål, ris/ros, etc. modtager jeg det gerne. Faktisk vil jeg rigtig gerne høre jeres mening, om indlæg som disse. Er de uinteressante eller spændende? :-)
God aften herfra!
Julie.

9 kommentarer:

  1. Er de første to kamera dyre? Jeg vil nemlig gerne have et ret godt, men ikke så dyrt kamera. Jeg synes det er rigtig interessant med indlæg som disse. Bliv endelig ved med det. Din blog er rigtig fin :)

    Jeg håber, du vil kigge forbi min blog og eventuelt blive fast læser

    minelakahrimanovic.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Jeg elsker de her indlæg, elsker også selv at fotografere! Men tænkte på om du ikke har nogle gode redigerings programmer, helst gratis? For dine billeder er virkelig gode! :-)

    SvarSlet
  3. ville ønske jeg også havde dem :-)

    - http://amaliehoelgaard.blogspot.com/

    SvarSlet
  4. Lækkert!!!


    Jeg afholder en giveaway og du er meget velkommen til at deltage :-)

    Knus

    SvarSlet
  5. Elsker din blog! Den er vildt inspirerende! Blev endelig ved!!
    Når du nu laver sådanne indlæg, vil du så ikke også skrive en prisen på tingene? fortsæt, fortsæt, fortsæt!!

    SvarSlet
  6. Minela: De to første kameraer er rimelige i prisen. Tror faktisk at 1000D er gået af marked, men mener at 450D stadig kan købes - måske tager jeg fejl. Mener at de koster mellem 2000-4000,- :-)

    Johanne: Godt at høre, at du kan lide disse indlæg! Jeg bruger ofte Toycamera Analogcolor og Picnik.com og Gimp - de er alle tre gratis! :-)

    Anonym: Sikke en flot kommentar! Tak for det!
    Jo, det vil jeg gerne, hvis jeg altså kan finde priserne :-)

    Til jer andre: Tusinde tak for jeres kommentarer! Det varmer! :-)

    SvarSlet
  7. Hej Julie!
    Jeg har set at du også bruger Mac til dine billeder!
    Jeg ville bare høre hvilket program du bruger til at ligge dine billeder på og hvilket du bruger til simpel redigering som beskære rette ud osv.
    Hilsen Amanda

    SvarSlet
  8. Hej Amanda. Jeg bruger ikke noget program til at ligge mine billeder i. Opretter bare mapper, og giver dem en masse stikord, så jeg kan finde billederne. Jeg bruger Picnik.com Premium til simpel redigering :-)

    SvarSlet
  9. Jeg vil lige høre hvilket objektiv du bruger til dit/dine kameraer?

    Sådanne indlæg hvor du anbefaler/anmelder ting hjælper faktisk godt, hvis man nu er i tvivl om eks. hvilket kamera man skal købe. :-)

    http://wild-vision.blogspot.com/

    SvarSlet