3.03.2012

Min fotofamilie: Redigering

Jeg får ofte spørgsmål ang. hvilke redigeringsprogrammer jeg bruger. Derfor tænkte jeg, at jeg ville vise dem til jer, og skrive lidt om, hvad min mening om programmerne er.

Gimp

Gimp er et gratis program der kan hentes fra nettet. Det er et lidt avanceret program, efter min mening, og jeg bruger det faktisk ikke så ofte. Jeg er dog begyndt at bruge det mere og mere, da jeg synes man har mange flere muligheder til at være kreativ med det. Jeg bruger for det meste programmet til at redigere i kurves med og til at eksperimentere med rammer, former og multiplicering.

Picnik.com

Picnik.com var det første redigeringsprogram, jeg lærte at kende. Jeg bruger det til at redigere skønhedsfejl med, redigere i kurves og meget andet. Dog skal picnik lukke den 19. april, og jeg prøver derfor at bruge det mindre og mindre. 

Toycamera Analogcolor

Toycamera Analogcolor er uden tvivl det program jeg bruger aller mest. Jeg synes virkelig det er et top fedt program med massere af muligheder. Lige meget hvordan jeg redigere med det, så får mine billeder altid en helt speciel stemning over sig. 
Toycamera Analogcolor er gratis og kan downloades fra nettet.

Håber I kan bruge dette indlæg til noget. Ha' en dejlig aften! :-)
Julie.

15 kommentarer:

  1. Tak! det er fedt at få nogle anbefalinger! : - )

    //Ida
    www.mieidablog.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Årh tusind tak Julie! Jeg elsker Toycamera Analogcolor! <3


    //live-laugh-love-linh.blogspot.com

    SvarSlet
  3. Photoshop Elements kan helt klart anbefales hvis du trænger til fornyelse i samlingen :-)

    http://amaliepauline.blogspot.com/

    SvarSlet
  4. Picnik har altid været mit yndlingsprogram at rette i, da det er ligetil! Så nu da det lukker er det godt med et indlæg der viser hvad der ellers er derude! tak for hjælpen :-)

    Jeg håber du vil følge mig på min blog:
    www.mettedahllarsen.com

    SvarSlet
  5. Bruger dem alle sammen + Photoscape, synes dog Toycamera er ret svært at finde ud af.. Skal vel bare sætte mig ordentligt ind i det ;-)

    SvarSlet
  6. Hej Julie, kan man ikke kun få Toycamera Analogcolor til Mac?
    Kram

    SvarSlet
  7. Når du nu har Apple, så ville jeg helt klart overveje at smide penge efter Aperture 3 :-)
    Stadig et langt mere professionelt program og på mange måder på højde med (eller bedre) end fx Lightroom.

    SvarSlet
    Svar
    1. Har faktisk stået med det i hånden og overvejet at købe det, men ved ikke hvad der skete siden jeg satte det tilbage på hylden igen. Tro jeg blev for nærig, haha! :-)

      Slet
  8. Er det for meget at be om et link til Toycamera Analogcolor download? :) Jeg er altid bange for at downloade det forkerte, så der kommer virus på min computer... Hehe ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det er det da ikke :-)
      http://www.pentacom.jp/pentacom/toycamera_analogcolor/

      Slet
  9. Årh ja, disse tre er også helt klart mine favoritter! Dog er jeg ikke helt inde i, hvordan man bruger Gimp endnu, men det kommer nok ;-)
    ELSKER din blog!

    Johanne Louise.
    http://louisesskriblerier.blogspot.com/

    SvarSlet
  10. Har lige linket til din blog på min blog, vil du ikke blive fastlæser på min? lunadoessing.blogspot.dk <3

    SvarSlet
  11. Du burde downloade Adobe Lightroom 3 i en prøveperiode på 30 dage. Så tror jeg ikke du går tilbage til de der små applikations programmer :) Bare et tip.

    /Mathias

    SvarSlet
  12. Mange tak for alle jeres kommentarer! Det er jeg glad for! <3

    SvarSlet
  13. Jeg har også længe brugt Gimp, men efter at have arbejdet med online programmet Sumopaint, igennem min billedkunst undervisning, så bruger jeg det program mere. Bare et lille tip: http://www.sumopaint.com/start/

    Mvh. MIchelle-Marie
    http://www.asinmichelle-marie.dk/

    SvarSlet