1.01.2013

Mit 2012

Forleden satte jeg mig ned og kiggede tilbage på året der er gået. 2012 har udentvivl været et af mine mest oplevelsesfyldte og bedste år. Jeg har oplevet så meget, lært utroligt meget om mig selv, og vokset som person. Jeg er blevet ældre inden i og mere moden i mit sind. Jeg havde ikke på noget tidspunkt overvejet, at jeg overhoved havde chancen for, at gå igennem det jeg har gjort. Jeg har samlet nogle små billeder med en tekst, der fortæller lidt om mit år;

Jeg startede 2012 med en af de sjoveste nytårsaftner, jeg længe har haft. Tænker ofte tilbage på den aften med et smil på læben.




I vintertiden så jeg på endeløse solnedgange og gik ture på stranden.






Jeg tog tonsevis af billeder med min smukke Oline. Savner de tider og savner dig, Oline <3

Jeg nød iskrystallernes smukke udseende.  





Jeg havde nogle fede oplevelser med veninderne fra Infinity. 


Jeg tog til massere af koncerter med min kære fader. Savner det far! Glæder mig til at tage til mange flere når jeg kommer hjem igen!






I starten af foråret tog jeg til Paris med mine søde veninder. En god oplevelse jeg altid vil se tilbage på. 


Jeg tog billeder af forårsblomster.


 Gik ture ved fjorden og tænkte over min kommende rejse helt til det store Australien.



Jeg nød nogle af de sidste forårsdage på stranden. 



 Jeg tog massere af selvportrætter.


 Gik ture i skovene. Åh, smukke smukke Danmark <3



 Så skete der noget nyt, og tiden begyndte at gå stærkt. Jeg afsluttede stolt folkeskolen med et  gennemsnit på 10,9. Jeg sagde farvel til de folk, jeg havde hængt op og ned af i 10 år. Nu var det hele forbi, og vi skulle alle hver vores veje. Vi endte ud med at være som én stor familie, og savner det fælleskab vi havde så meget. Det bliver så rart at møde dem alle når jeg kommer hjem igen. 


 Jeg nød nogle af mine sidste sommerdage i Danmark.




 Jeg tog i sommerhus med skønne venner og havde den bedste tid.




 Snart begyndte det hele at tage fart, og før jeg vidste af det, havde jeg sagt farvel til familie og venner i lufthaven og var på vej mod det store kænguruland.





































Kort efter befandt jeg mig i de smukkeste omgivelser i det store land, og begyndte så småt at starte et helt nyt liv med oplevelser om hvert eneste hjørne.
Husker tydeligt øjeblikket hvor jeg læste, at det blev Australien. Jeg hoppede og dansede. Skreg og råbte. "YES YES YES YES YES!!!!!" Sommerfuglene samt spændingen voksede som tiden gik. Jeg havde ingen ide om, hvad der ventede mig, inden jeg tog afsted. Hvem ville jeg møde? Ville de kunne lide mig? Vil mine værtsfamilier være søde? Vil jeg komme godt ud af det med dem? Vil jeg kunne forstå hvad de siger? Vil de kunne forstå mig? Hvad vil jeg opleve? Hvordan er skolen? Vil jeg finde nogle venner? Hvad med dem derhjemme? Vil de savne mig? Vil jeg savne dem? Vil de tænke på mig? Får jeg hjemve? Kommer jeg til at lære noget?
Kunne fortsætte i uendelighed. 
Jeg kan ærligt sige, at tage på udveksling har været den bedste beslutning jeg længe har truffet. Trods hjemve og alt muligt andet, har jeg ikke på ét tidspunkt fortrudt, at jeg tog afsted den 21 juli. 
Kan varmt anbefale Rotarys udveksling til alle unge mennesker, der føler, at de har brug for at komme væk og opleve noget nyt efter 9, efterskole, gymnasie etc. GØR DET! Andet kan ikke siges.

2012 har som sagt været et af mine bedste år. Jeg kan slet ikke fatte alt hvad jeg har oplevet, og jeg føler mig utroligt heldig og taknemlig. Når jeg tænker over det, har jeg en masse spændingsfyldte år i møde i fremtiden. 2013 bliver året hvor jeg kommer hjem fra Australien med så mange oplevelser i kufferten. Jeg starter på gymnasiet, og skal begynde en helt ny hverdag endnu engang. Det bliver spændende, og jeg ser frem til at prøve det.


Godt nytår til alle der læser dette. Må 2013 blive det bedste år.

Julie.

23 kommentarer:

  1. Jeg er helt betaget af dit indlæg. Du laver virkelig de flotteste og mest stemningsfulde ting, som man bare bliver helt opslugt af. Du er virkelig min yndlingsblogger!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak, det varmer så meget!

      Slet
  2. Such beautiful pictures! I'm so jealous. X

    SvarSlet
  3. Vildt flotte billeder!
    Jeg skal også ud at rejse med Rotary efter sommerferien, og går nu bare og venter på svar ang., hvilket land jeg skal til. Hvornår fik du at vide, hvilket land du skulle til? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor spændende! Du skal glæde dig så meget!!!!!!
      Jeg fik det at vide i slutningen af januar. Omkring den 30 januar :-)

      Slet
  4. Svar
    1. Tak søde Emil! Det varmer! :-))

      Slet
  5. Jeg elsker og savner dig Ulle <3 Husk det.

    SvarSlet
  6. Smukke billeder!

    mielouise.blogspot.dk

    SvarSlet
  7. Hvornår skal du hjem igen? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg rejser tilbage til Danmark den 14 juni, og er tilbage den 15 juni :-)

      Slet
  8. Utrolig flotte billeder :)

    Tag gerne et kig forbi min blog, du er velkommen til at smide en kommentar! http://amaliehoelgaard.blogspot.dk/

    SvarSlet
  9. Virkeligt fede billeder, håber du får et godt 2013! :-D
    Ved ikke om det bare er mig men synes din veninde ligner Taylor Swift bare lidt på det 10. billede. (:

    Knus Rebecca.
    rebeccasjensen.blogspot.com

    SvarSlet
  10. kan kan kigge igen og igen på alle dine billeder Julie, du er så talentfuld!!!!

    SvarSlet
  11. Det nogle virkelig flotte billeder du har fået taget gennem tiden, og du er virkelig talentfuld, ja du er :-).

    SvarSlet
  12. Sikke nogle fantastiske billeder, og sikke et år du har haft dig! Du er virkelig talentfuld med dit kamera! :)

    SvarSlet
  13. Du tager bare nogle af de flotteste billeder må jeg sige! Så flotte!
    :-D

    www.lucasbergan.blogspot.com

    SvarSlet
  14. Hvad for et redigeringsprogram bruger du til dine billeder.

    - Super flot og inspirerende blog.

    SvarSlet
  15. Så utrolig smukke billeder! Du er virkelig talentfuld!
    Og orv, hvor har du haft et fedt år - SÅ jaloux ;-)

    Knus

    http://epwblog.blogspot.dk/

    SvarSlet
  16. amazing photos♥♥



    http://spectrum-of-infinity.blogspot.cz/

    SvarSlet
  17. Så vanvittig talentfuld!
    Voldsomt smukke billeder, åååårh altså!

    /http://www.epwblog.blogspot.dk/

    SvarSlet
  18. WAUW, nogen flotte billeder!<3

    SvarSlet