2.20.2013

17


Det er i dag min 17 års fødselsdag, men jeg kan slet ikke mærke det. Jeg befinder mig på den anden side af jordkloden - Helt alene, uden min familie, nærmeste og mine venner. Jeg ligger her i min seng med den ondeste følelse af hjemve. Jeg længes efter fødselsdagssang, kram, nybagte boller og nutella lagkage, varm Matilde kakao med flødeskum på toppen. Jeg har grædt store tårer, men også smilet en masse i dag. Selvom det hele virker lidt sort, så er jeg noget så glad. Jeg er glad for at have fået muligheden for at holde min fødselsdag i Australien, og jeg er uden tvivl blevet fejret i stor stil, og det er jeg taknemlig for. Mennekser, der ikke engang kender mig rigtig, har givet gaver og sunget sange. 
Så hvorfor er hjemveen der? Jeg forstår det ikke...
Min smukke kloge mor i Danmark sagde til mig, at det var en helt naturlig følelse. Jeg er langt væk hjemmefra, og savner alt det traditionelle ved min fødselsdag, men jeg ved dog også, at om 10 år vil jeg sidde og tænke tilbage på netop denne dag i Australien med et stort smil. Jeg er heldig.

Nu vil jeg gå ud til min værtsfamilie og nyde de sidste timer af min dag.
Julie. 


7 kommentarer:

  1. Årh! Det må være utrolig hårdt at være så langt væk hjemme fra på dage som din fødselsdag. Men jeg er sikker på, at du også synes det er det hele værd, og at følelsen af hjemve slet ikke kan måle sig med alle de godt følelser du har følt i løbet af dette år :-)

    SvarSlet
  2. I hope you feel better now. Happy birthday! :)

    SvarSlet
  3. Spændende blog!
    Følger dig nu, og ville blive vildt glad, hvis du ville tage et kig på min blog.
    http://zaquerity.blogspot.dk/
    Btw tillykke med fødselsdagen;)
    Knus Sarah

    SvarSlet
  4. Jeg har også blandede følelser om alt det med familie og fødselsdage dette år. Men godt at du har haft en god dag trods du var uden din rigtige familie :)
    Knus fra USA :)

    SvarSlet
  5. Så smukt skrevet! Du er så åben, elsker det! Og hjemvee hører bare med til sådan en tur!
    Tillykke forresten, sender dig massere af nutella lagkage, boller, kakao med flødeskum og danske flag ned til dig!!
    http://anna-mitlivminetankermig.blogspot.dk/

    SvarSlet
  6. Det virkelig smukt skrevet, fik da næsten en tåre i øjnene, for hvis jeg var i dit sted ville jeg være helt knust, hvis min mor ikke var ved min side på min fødselsdag ville det være så træls. Sidste år gik jeg på efterskole, og jeg græd da jeg vidste jeg skulle holde min fødselsdag på efterskolen, men heldigvis kom jeg hjem! weee :-). men et forsinket tillykke herfra!
    kaathrinejohansen.bloggersdelight.dk

    SvarSlet
  7. Jeg står selv i samme situation. Min fødselsdag er på tirsdag, hvor jeg også fylder 17. Det er skræmmende, for jeg befinder mig selv i USA.... Vi er stærke. Og vi skal nok klare os, selvom det er sørme er hårdt til tider!

    SvarSlet