6.04.2013

Tiden løber ud.

Kings Canyon, Central Australia

 Uluru, Central Australia


 Great Ocean Road, Victoria 

Sydney, New South Wales

Hej Alle,
Der har ikke været meget aktivitet her på bloggen de sidste par måneder. Jeg har været travl. Min tid i Australien er snart forbi, og jeg prøver at nyde den sidste tid så meget jeg kan. Fra den 10. maj til den 1. juni har jeg været på en stor tur rundt i Australien. Jeg rejste med 40 andre udvekslingsstudenter og jeg må indrømme - det var uden tvivl en af de bedste ture jeg nogensinde har været på. Jeg er noget så taknemlig for at have fået chancen. Aldrig har jeg grint så meget, set så meget, følt mig så godt tilpas omkring fremmede mennekser, og aldrig har jeg været så trist over at sige farvel igen. Jeg sagde farvel til folk, som jeg havde fået så mange minder med. Jeg sagde farvel til gode venner. Det mest triste var det faktum, at jeg ved, at over halvdelen af dem vil jeg aldrig se igen. Det gør ondt...

Som sagt er min tid i Australien snart forbi. Om præcis 9 dage vender jeg snuden hjem mod lille Danmark. Hjem til min gamle hverdag, mine venner, min familie. Jeg skal hjem, og jeg skal vågne op fra denne drøm, jeg befinder mig i nu. Jeg skal hjem til det virkelige liv.

Jeg glæder mig... Så uendeligt meget. Det bliver så rart.

Min tid i Australien har været den bedste. Jeg har aldrig set så meget, mødt så mange mennekser og haft det så godt. Jeg fortryder ikke et sekund, at jeg tog afsted. Jeg har lært så meget. Jeg har lært hvor meget mine venner og min familie betyder for mig. Jeg har fået et helt nyt syn på verden og fremmede mennekser. Jeg har lært så meget om mig selv. Jeg føler mig meget mere selvsikker, og min selvtillid er udentvivl steget meget. At tage på udveksling har været den bedste beslutning jeg nogensinde har truffet, og jeg er uendeligt taknemlig til alle de folk, der har gjort det muligt for mig at komme afsted. Jeg er så heldig. Tak.


Jeg vil poste billeder fra min store tur når jeg kommer hjem til Danmark igen. Jeg skal nok vende tilbage til bloggen og starte igen, men lige nu er mit fokus på Australien.

Julie.  

10 kommentarer:

  1. Lyder også som en oplevelse for livet!! Elsker at du har ryggen til kameraet på billederne :)

    SvarSlet
  2. Lyder som om du har det fantastisk i Australien!

    -Karen
    http://the-flying-rabbit.blogspot.com/

    SvarSlet
  3. Ej, hvor sjovt, jeg tror at jeg drømte at du lavede et inlæg. Kan godt forstå at du glæder dig til at komme hjem igen. Vejret er fantastisk i dk lige for tiden. Glæder mig til at se på dine flotte flotte billeder igen. :-)

    www.laengeleo.blogspot.com

    SvarSlet
  4. Virkelig smukt skrevet, Julie. Virkelig smukt skrevet!

    Knus
    // http://kathrineisabella.blogspot.dk/

    SvarSlet
  5. skønne billeder! :-)
    http://marierodkjersfotoblog.blogspot.dk

    SvarSlet
  6. Vildt flotte billeder, elsker din blog.. Er selvfølgelig også fastlæser!
    Håber du vil tjekke min blog ud, og bare bruge 10 sek. på det. Det vil gøre mig vildt glad.

    knus
    josephinefotoblog.blogspot.dk

    SvarSlet
  7. Kan godt lide at du er med ryggen til på de fleste billeder. Det kunne være fedt at lave en fotoserie med billeder af en person side med ryggen til med en flot baggrund!

    Det må være en "bitter sweet" følelse at skulle forlade Australien. Det lyder jo til at du har haft det så fantastisk i Australien, men at du samtidig også glæder dig til at komme tilbage til DK. Men man kan vel ikke have det hele :/

    Glæder mig til at du er tilbage med en masse nye indlæg!

    http://holographicblog.blogspot.dk/

    SvarSlet
  8. Bare det var mig der var ude og rejse på den måde! Kan dog godt forstå du glæder dig til at komme hjem ;)
    Gode billeder!

    SvarSlet
  9. Ej, det lyder som en fantastisk oplevelse! Og sikke nogle flotte billeder - hvilket objektiv vil du anbefale til feriebrug - som f.eks. dine billeder i dette indlæg?

    Jeg skal ud og rejse en masse næste år - både landskab og storby. Hvilket objektiv, tror du passer bedst til "ferie" billeder? :-)

    SvarSlet